ترفند های اینترنت

آموزش ترفند های اینترنت

ترفند های اینترنت

آموزش ترفند های اینترنت

پروژه های مهندسی نرم افزار پایگاه داده پذیرفته می شود.

پروژه های مهندسی نرم افزار پایگاه داده پذیرفته می شود.

طریقه باز کردن رمز ورود کامپیوتر

بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup نامپیوتر را عوض کنید پیش میآید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید.
● روش اول: 

برای دزدی از یک مکان ساده ترین و اولین کار استفاده از شاه کلید است تا آبرومندانه و ترو تمیز وارد شوید و آخرین راه حل بالا رفتن از دیوار است. در این مورد هم اینچنین است ما برای مارک ها و مدلهای مختلف Bios رمزهای عبوری معرفی می کنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند و نیازی به بالا رفتن از دیوار نداشته باشید.

ادامه مطلب ...

رفع مشکل نارنجی شدن آیکون نود 32

روش حل مشکل به صورت موقت

ما با کلیک بر روی عبارت Here در صفحه اصلی برنامه ، به طور موقت می توانید این مشکل را رفع کنید. نارنجی شدن icon برنامه باعث از کار افتادن و یا ناقص عمل کردن برنامه نمی شود.

ادامه مطلب ...

۱۹ نکته مهم Internet Download Manager

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‏شود را می‏توان به جرأت قدرتمندترین و معروف‏ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت‏های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم‏افزاری کامل کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ۱۹ نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم.

1- برای استفاده از IDM در کلیه مرورگرها، در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. در تب General تیک گزینه چهارم یعنی Use advanced browser integration را بزنید و OK کنید. پس از این کار یک بار Restart کردن سیستم لازم است. سپس می‏توانید در لیست موجود در همین قسمت تیک مرورگرهایی که می‏خواهید با IDM هماهنگ شوند را بزنید.

ادامه مطلب ...

10 روش سریع و موثر برای رفع مشکلات رایانه

با استفاده از این 10 روش میتوانید تا حدودی مشکلات سیستم خود را بر طرف نمایید .

۱- شبکه Wi-Fi شما به شدت کند است
اگر دلیل این کندی قطع شبکه نباشد، احتمالا تداخلی ایجاد شده است. ابتدا جای روتر (router یا همان مودم) را تغییر دهید تا آنرا از معرض موارد مشکل زایی چون امواج مایکرو ویو یا تلفن بیسیم دور کنید. شاید شما از یک کانال شلوغ استفاده میکنید؟ کانال را از طریق صفحه configuration روتر تغییر دهید، بخش Channel را پیدا کنید و ۱، ۶ یا ۱۱ را امتحان کنید.
۲ - کیفیت صفحه نمایش یا display بسیار بد است

با کلیک راست بر روی desktop، تنیم صفحه نمایش را بررسی کنید، در ویندوز XP به بخش Properties و در ویندوز ویستا به Personalize بروید و از آنجا Settings را انتخاب کنید. اگر نمیتوانید رزولوشن یا کیفیت رنگ را افزایش دهید، دکمه Advanced, Adapter را انتخاب کنید. اگر اداپتور VGA استاندارد یا هر اداپتور دیگر در آنجا فهرست شده بود، یک درایور مخصوص به نوع PC را دانلود کنید.
اگر اداپتور موجود بود، یک نسخه از درایور قبل از آن را امتحان کنید. در ویندوز XP به ترتیب بر روی Properties, Driver, Roll Back Driver کلیک کنید در ویستا Personalization Control Panel را باز کرده و به ترتیب بر Display Settings, Advanced Settings, Properties کلیک کرده و در نهایت Driver, Roll Back Driver را انتخاب کنید.
۳ - چاپگر شما مطالب بی ربطی را چاپ میکند

این احتمال وجود دارد که یک دستور چاپ کنسل شده به خوبی از حافظه چاپگر پاک نشده باشد، چاپگر را چند دقیقه خاموش و مجددا روشن کنید. در این بین این کار را انجام دهید: بر روی منوی Start در ویندوز XP به سراغ Printers and Faxes و در ویستا به Printers بروید و تمام دستورات چاپ را پاک کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد، درایور چاپگر را مجددا نصب کنید.
۴ - چاپگر از پیش تعیین شده یا default دیگر عمل نمیکند

بعضی از برنامه های کاربردی مانند OneNote مایکروسافت، به عنوان انتخاب خروجی خود نوعی ابزارهای مانند چاپگر را نصب میکنند و بعضی از آنها این چاپگر مجازی را به عنوان چاپگر اصلی تعیین میکنند. برای حل این مشکل به منوی Start رفته، گزینه Run را انتخاب کنید و در آن عبارت control printers را تایپ کرده، دکمه Enter را بزنید. چاپگر مورد نظر خود را با کلیک راست انتخاب نموده و گزینه Set as Default Printer را انتخاب کنید.

۵ - شما هر روز با پیامهای مکرر error در زمینه مشکلات حافظه مواجه میشوید
برای بررسی اینکه آیا RAM واقعا مشکل دارد یا خیر، برنامه رایگان MemTest۸۶ را دانلود کرده و آنرا بر روی دیسک بوت قرار داده سپس تستهای موجود در آنرا انجام دهید.

۶ - کامپیوتر شما به شدت آهسته آغاز به کار میکند
در منوی Start، گزینه Run را انتخاب کرده و در آن عبارت msconfig را تایپ کنید. سپس بر روی Startup کلیک کرده و تمام برنامه های کاربردی که بر روی روی آن بالا می آیند را بررسی کنید. هر یک از مواردی را که در زمان روشن شدن و بالا آمدن وبندوز نمیخواهید، حذف کنید. اما هر بار تنها یکی از برنامه ها را حذف کنید زیرا در این میان برنامه هایی وجود دارند که برای راه افتادن سیستم لازم هستند.

ادامه مطلب ...

مهم ترین ترفندهای گوگل

1- مستثنی کردن کلمات

با مستثنی کردن کلمات، علاوه بر کاهش حجم نتایج جستجو، می‌توان به اطلاعات موردنظر نزدیک‌تر شد. با گذاشتن علامت <-> قبل از کلمه‌ دلخواه، گوگل آن کلمه را استثنا قلمداد کرده و از نمایش صفحاتی که حاوی چنین کلمه‌ای باشند، پرهیز می‌کند. مثلاً نتیجه عبارت ، همه صفحاتی که مربوط به ایران هستند و از تهران نامی نبرده‌اند را شامل می‌شود.

2- WILDCARDها

زمانی که به‌طور کامل از کلمات موضوع مورد جستجو آگاهی ندارید، بهتر است از کاراکتر کمکی ستاره <*> استفاده کنید. کاراکتر <*> معنی <هرچیز> می‌دهد. مثلاً عبارت می‌تواند نتایجی نظیر ، و یا نتایجی از این دست را حاصل شود.

3–عناوین صفحات‌

معمولاً همه صفحات وب، عنوان دارند. گاهی‌اوقات استفاده از این عناوین، به شما در پیدا کردن مطالب مورد نیازتان کمک شایانی می‌کند. مثلاً عبارت <کلمه مورد نظر: INTITLE>، گوگل را بر آن می‌دارد تا فقط عناوین صفحات را برای یافتن کلمه ذکر شده، جستجو کند.

4- شرکت در گروه‌های خبری

اینترنت فراتر از ایمیل و صفحات وب است. به عنوان مثال گروه‌های خبری (NEWS GROUP) یکی دیگر از خدماتی است که از طریق اینترنت ارایه می‌شود. گروه‌های خبری گوگل، گروه‌های معروف و معتبری هستند که شرکت در آن‌ها، به نوبه خود، کار لذت‌بخشی است. آدرس گروه‌های خبری گوگل از این قرار است: GROUPS.GOOGLE.COM

ادامه مطلب ...

به گفته یک کارشناس با پیگیری آدرس‌های اینترنتی شناسه‌دار می‌توان به هویت فرد ارسال‌کننده داده‌ها پی برد که این امر، فضای امنی در محیط سایبری ایجاد می‌کند….

محمد تمجیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از دو نوع آدرس عددی و غیرعددی در اینترنت، اظهار کرد: آدرس‌های غیرعددی (URL) یا همان آدرس‌های مورد استفاده روزمره که به خاطر سپردن آن‌ها آسان است، در هنگام نقل و انتقال اطلاعات در شبکه، قابلیت محاسبه‌پذیری ندارند و این مساله یکی از ایرادهای وارده به URLها است.

وی با بیان این‌که macها و IPها از آدرس‌های عددی هستند، افزود: آدرس‌های mac سخت‌افزاری بوده و قابلیت تغییر ندارند و درواقع همانند شماره سریال توسط کارخانه سازنده به دستگاه‌های فعال در شبکه اختصاص داده می‌شود.
این کارشناس تصریح کرد: mac آدرس‌ها، محدوده مشخصی دارند و هر کارخانه‌ای در محدوده مشخص شده‌ای می‌تواند این آدرس‌ها را به دستگاه‌ها اختصاص دهد. به همین خاطر از IP آدرس‌ها به‌جای macها در شناسه‌دار کردن آدرس‌های اینترنتی استفاده می‌شود.

ادامه مطلب ...

جستجو بهینه گوگل با OptimizeGoogle

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که در موتور جستجوی گوگل در جستجوی یک مطلب خاص بوده‏اید، اما با کلیک بر روی نتیجه ظاهر شده، سر از یک وب‏سایت تبلیغاتی درآورده‏اید….

این روزها رشد قارچ‏گونه سایت‏های اسپم در مورتورهای جستجو به ویژه گوگل، به یکی از مصائب ایرانیان در محیط اینترنت تبدیل شده است. این گونه سایت‏ها با استفاده از یک الگوریتم خاص، هر آنچه که شما در جستجوی آن هستید را به عنوان یک نتیجه در صفحه نتایج گوگل نمایش می‏دهند. پس از ورود به این گونه سایت‏ها نیز نتیجه‏ای خلاف آنچه انتظار داشتید مشاهده خواهید کرد. معمولاً صفحه‏ای پر از تبلیغ که مجدد آن چه شما جستجو کرده‏اید را تحویل‏تان خواهد داد.
با توجه به این الگوریتم، چنین سایت‏هایی خیلی زود دارای یک بازدید پوشالی خواهند شد و در موتورهای جستجو در نتایج اولیه قرار می‏گیرند. اما راه مقابله با این گونه سایت‏ها و حذف آنها از گوگل راه چندان سختی نیست، به ویژه اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‏کنید.
بهترین راه استفاده از مرورگر فایرفاکس و بهره‏گیری از یک افزونه خاص است.
این افزونه که OptimizeGoogle نام دارد امکانی را در اختیار شما قرار می‏دهد که با استفاده از آن می‏توانید این سایت‏های اسپم را از لیست نتایج گوگل حذف کنید. به این صورت که با قرار دادن آدرس هر یک از سایت‏های اسپم در آن، دیگر خبری از نتایج مربوط به آن سایت در لیست نتایج گوگل نخواهد بود.
پس از نصب افزونه، در فایرفاکس از منوی Tools به Add-ons بروید. سپس بر روی دکمه Options مربوط به این افزونه کلیک کنید. حال با ورود به قسمت Filter میتوانید آدرس سایت‏های اسپم را در هر سطر وارد نمایید.
با انتخاب دکمه OK، از این پس سایت‏های وارد شده، در لیست نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد.