ترفند های اینترنت

آموزش ترفند های اینترنت

ترفند های اینترنت

آموزش ترفند های اینترنت

19 نکته مهم در نرم افزار Internet Download Manager

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‏شود را می‏توان به جرأت قدرتمندترین و معروف‏ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت‏های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم‏افزاری کامل کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 19 نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم.

پیش از هر کاری زبان برنامه را بر روی انگلیسی تنظیم نمایید. چرا که این نکات بر این مبنا نوشته شده‏اند.

1- برای استفاده از IDM در کلیه مرورگرها، در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. در تب General تیک گزینه چهارم یعنی Use advanced browser integration را بزنید و OK کنید. پس از این کار یک بار Restart کردن سیستم لازم است. سپس می‏توانید در لیست موجود در همین قسمت تیک مرورگرهایی که می‏خواهید با IDM هماهنگ شوند را بزنید.
ادامه مطلب ...

احیای Ubuntu از دست رفته

در صورتی که در داخل ویندوز CD، XPهای Ubuntu را اجرا نمایید، در Autorun آن گزینه Install Inside Windows را می‏بینید. با کلیک روی این دکمه می‏توانید لینوکس را در کنار ویندوز خود نصب کنید و در هنگام بوت شدن، یکی از آن دو را انتخاب کنید. اما در این میان یک مشکل وجود دارد. در صورتی که ویندوز خود را عوض کنید، حتی اگر Ubuntu در درایوی غیر از درایو ویندوز نصب شده باشد، Ubuntu از بین میرود و دیگر قابل اجرا نخواهد بود. به زبان دیگر شما با تعویض ویندوز مجبور به نصب مجدد Ubuntu هستید. اما با ترفندی ابتکاری می‏توانید از این کار جلوگیری کرده و حتی پس از تعویض ویندوز هم از Ubuntu به مانند سابق استفاده نمائید. البته باید قبل از نصب ویندوز جدید این ترفند را انجام داده باشید.

برای اینکار:
ابتدا پیش از هر کاری در ویندوز XP خود از منوی Start به Control Panel بروید.
سپس بر روی Folder Options دوبار کلیک کنید.
حال به تب View بروید.
در این صفحه تیک گزینه Show hidden files and folders بایستی (ترفندستان) فعال باشد. همچنین دو گزینه Hide extensions for known file types و Hide protected operating system files نبایستی تیک خورده باشند.
پس از تنظیم نمودن این قسمت بر روی دکمه OK کلیک کنید و Folder Options را ببندید.

اکنون در صورتی که Ubuntu را نصب کرده‏اید به درایوی که ویندوز XP در آن نصب است بروید.
در همان root درایو، سه فایل به نام‏های boot.ini ،wubildr و wubildr.mbr وجود دارد.
این سه فایل را Copy کرده و در محلی مطمئن (به غیر از این درایو) Paste نمایید. این فایلها جنبه فایل پشتیبان را دارند و وجودشان برای احیای Ubuntu ضروری است.

حال فرض کنید ویندوز را تعویض نموده و ویندوز جدید نصب کرده‏اید.
Ubuntu شما از دست رفته است.
برای بازگردانی و احیای آن کافی است سه فایلی که در بالا از آنها پشتیبان تهیه کرده‏اید را مجدد Copy نموده و در درایوی که ویندوز جدید نصب شده است Paste کنید.
با این کار امکان دسترسی مجدد به Ubuntu فراهم می‏گردد.

2 ترفند در بازی Stronghold: Crusader

سری بازی‏های Stronghold که در کشور ما به نام «قلعه» معروف است را می‏توان یک از معروف‏ترین و پرطرفدارترین بازی‏ها در سبک استراتژیک دانست. تاکنون 4 شماره از این بازی منتشر شده است که اولین نسخه آن یعنی Stronghold: Crusader را می‏توان موفق ترین بازی از این مجموعه دانست. شما در بازی «قلعه» ابتدا با ارتشی که در اختیار دارید باید تمام سعی‏تان را در حفظ قلعه و سربازان خود انجام دهید. سپس با راه‏های کسب درآمدی که برای‏تان وجود دارد نظیر دریافت مالیات، زراعت، فروختن اسلحه و... ارتش خود را تجهیز کنید و راهی فتح قلعه‏های دشمن شوید. هم‏اکنون به معرفی دو ترفند جالب و کاربردی در این بازی می‏پردازیم.

ادامه مطلب ...

کلید مخالف Tab؛ یک نیاز اساسی

همان‏طور که می‏دانید در تمامی محیط‏ها و برنامه‏های ویندوز، برای رفتن به کادر بعدی، گزینه بعدی و یا مورد بعدی، می‏توان از کلید Tab استفاده کرد. همچنین یکی از پر‏استفاده‏ترین کلیدهای کیبورد به ویژه به هنگام چرخ‏زنی در محیط اینترنت، کلید Tab است. با استفاده از این کلید شما می‏توانید با سرعت بیشتری فرم‏های اینترنتی را پر کنید و از کادری به کادر دیگر بروید. اما در صورتی که در هنگام پر کردن یک فرم، کادری را به اشتباه تایپ کنید و کلید Tab را بلافاصله بزنید، ناچاراً برای بازگشت به کادر قبلی از ماوس استفاده خواهید کرد. این مورد شاید برای کاربران آماتور موضوعی ساده باشد اما برای حرفه‏ای‏ها آزار‏دهنده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی کلید ترکیبی بپردازیم که عملکردی عکس کلید Tab دارد؛ بدین صورت که با بهره‏گیری از آن به هنگام پر کردن یک فرم اینترنتی در مرورگر یا هر جای دیگر می‏توانید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به کادر قبلی بازگردید.

بدین منظور:
کافی است از کلید ترکیبی Shift+Tab استفاده کنید. (ترفندستان)
قابل ذکر است که با فشار این کلید ترکیبی، علاوه بر انتقال به کادر بالا، متن داخل آن نیز های‏لایت شده و نیاز به Backspace نیز برطرف می‏شود. 
به نقل از ترفندستان

دسترسی و مدیریت ایمیل‌های Hotmail ،MSN و Live از طریق Gmail

امروزه داشتن یک ایمیل مناسب، لازمه زندگی در دنیای مجازی است. سرویس‏های ایمیل متعددی نظیر Live.com ،Gmail.com ،Yahoo.com و... وجود دارد که افراد مختلفی بنا به سلیقه خود از آنها استفاده می‏کنند. اما در سال‏های اخیر، در میان کاربران اینترنت -به ویژه کاربران ایرانی- استفاده از سرویس Gmail بسیار رواج یافته است. این سرویس ایمیل که متعلق به شرکت گوگل است به خاطر انعطاف‏پذیری بالا، راحتی استفاده و رابط کاربری مناسب، برای بسیاری از کاربران به سرویس ایمیل اصلی آنها تبدیل شده است.ممکن است شما نیز چندین ایمیل مختلف داشته باشید؛ مثلاً یک حساب Live.com و یک حساب Gmail. طبعاً مدیریت این ایمیل‌ها کاری زمان بر است و همچنین ممکن است در مواردی شما را سردرگم نیز بکند. در اینجا ما به معرفی ترفندی می‏پردازیم که به وسیله آن می‏توانید تمامی ایمیل‌هایی که به حساب شما در Hotmail ،MSN و یا Live میرسد را به Gmail خود منتقل کنید و آنها را بخوانید، مدیریت کنید و حتی از جانب حساب دیگر ایمیل ارسال کنید. لازم به ذکر است این کار بر روی سرویس ایمیل یاهو هم امکان پذیر است، به شرطی که ایمیل شما در یاهو رایگان نباشد و پولی باشد.

برای اینکار:
ادامه مطلب ...

برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده!

همانطور که می‏دانید در گوشی‏های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‏ای دایورت می‏کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‏گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‏گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‏که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‏کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‏توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‏زده می‏شود که چطور شما توانسته‏اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‏تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‏هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.

ادامه مطلب ...